OWOCOWE CHIPSY NA 4 SPOSOBY!

Dziś mamy dla Was bardzo zdrową, bardzo energetyczną i bardzo smakowitą propozycję. Owocowe chipsy na cztery sposoby!

Przygotowuję je zazwyczaj wieczorami, kiedy Lily już śpi. Kroję owoce, układam na blaszce i wstawiam do piekarnika. Piękny zapach unosi się w powietrzu, a ja w tym czasie zasiadam przed komputerem i odpisuję na maile, obrabiam zdjęcia czy montuję filmy. Cudowny aromat dodatkowo inspiruje i nie pozwala zasnąć. ;)
Zdarza nam się robić je razem, ale jednak ze względu na czas suszenia myślę, że najlepiej robić je wieczorem. Wiem z autopsji, że dzieci bardzo nie lubią czekać. ;) Najlepszą i najszybszą propozycją „na już” będą banany, które zadziwiająco dobrze smakują. Lily nie lubi świeżych bananów, ale te pieczone/suszone zajada i mówi, że są lepsze niż te ze sklepu. A no pewnie, że lepsze! Bo te ze sklepów są mocno przetworzone i najczęściej smażone na oleju. Zdecydowanie nie polecam. ;)


Poniżej znajdziecie film i zdjęcia krok po kroku, jak przygotować takie domowe chipsy owocowe. Wiem, że wszyscy lubimy przekąski, nie tylko dzieci. Dlatego taka zdrowa propozycja idealnie sprawdzi się w każdym domu. 

1. JABŁKOWE CHIPSY Z CYNAMONEM


Jabłka myjemy, kroimy w cienkie plasterki (2-3 mm) i układamy na blaszce lub kratce z piekarnika.
Aby jabłka nie ściemniały, można namoczyć je w soku z cytryny.
/Ja tych na zdjęciu i filmie nie moczyłam/
Przed włożeniem do piekarnika w miseczce mieszamy łyżkę cynamonu z łyżką cukru. I posypujemy plasterki jabłek.
Wkładamy do piekarnika i pieczemy w temperaturze 200 stopni C przez ok. 2 godziny. Po godzinie odwrócić plasterki na drugą stronę. Czas pieczenia zależy od grubości plasterków i rodzaju pierkarnika. Proponuję co jakiś czas zaglądać, bo spalone robią się gorzkie. :) Myślę, że jak zrobicie raz, to już potem będziecie działać na oko. 😉

Ja nastawiam piekarnik na 200 stopni, ale pieke je przy uchylonych drzwiczkach i z termoobiegiem. 🙂 

Po upieczeniu jabłek włóż je do hermetycznego pojemnika i przechowuj w suchym miejscu.
 

2. CHIPSY BANANOWE


Banany obieramy ze skórki, kroimy w plasterki i wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Banany lubią się przyklejać, dlatego wcześniej możecie posmarować papier masłem. Ja smaruję banany oliwą po wierzchu, a jak wystygną, to ładnie odchodzą od pergaminu.

Pieczemy w 250 stopniach C przez 10-15 minut. Tutaj też polecam doglądanie, bo ja kilka razy spaliłam i był płacz. 😀 

3. ANANS CHIPS



Ananasa obieramy, kroimy w cienkie plastry. Można je piec z samym cynamonem, jednak my robimy je z pyszną mieszanką:
2 łyżeczki cynamonu, 1 i 1/2 łyżeczki mielonego imbiru, łyżeczka kardamonu, pół łyżeczki mielonych goździków i pół łyżeczki gałki muszkatołowej.
Plastry ananasa smarujemy oliwą, potem skraplamy cytryną i posypujemy wcześniej przygotowaną mieszanką. Tak przygotowane ananasy wkładamy do piekarnika i pieczemy przez ok. 2 godziny w temperaturze 150 stopni C.

4. CYTRYNOWA GRUSZKA Z CYNAMONEM


Gruszki myjemy, kroimy w cienkie plasterki (max. 3 mm) i wykładamy na blachę. Plasterki skraplamy cytryną i posypujemy mieszanką cynamonu z cukrem. /U nas cukier brązowy/
Tak przygotowaną gruszkę wkładamy do piekarnika i pieczemy przez 2 godziny w temperaturze 120 stopni C. Można po godzinie obrócić plasterki, co — po pierwsze przyspieszy suszenie, po drugie — ułatwi odklejanie chipsów od blachy i papieru. 

Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on Google+

Comments

2 thoughts on “OWOCOWE CHIPSY NA 4 SPOSOBY!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *