Płatki owsiane, jak wiadomo, są doskonałym źródłem siły. Można z nich wyczarować niemal wszystko.
I, mimo że najbardziej lubię je w wersji klasycznej, czyli gotowane na wodzie lub mleku, to zdarza mi się dość często kombinować z różnymi przepisami.
W dużej mierze ze względu na córeczkę, by urozmaicić jej posiłki. Choć nie mogę narzekać, bo płatki owsiane to ona lubi. Nauczyła się je jeść na wakacjach u dziadków. Dziadek przez cały rok wstaje wcześnie rano, by przygotować pyszną owsiankę dla domowników. I nie ma lepszej owsianki od tej dziadkowej, nawet gdy robię ją wg jego przepisu. Tu już chyba nie chodzi o sam przepis, a o fakt kto ją przyrządza. 😉

Płatki owsiane mają wiele właściwości. Dlatego powinniśmy je jeść każdego dnia. Jeśli sami je polubimy, to i nasze dzieci będą jadły je chętniej. Czy to z jogurtem i owocami, czy w formie batonów musli (najlepiej domowych) albo placuszków. Możliwości mamy naprawdę sporo. Ja sama cały czas kombinuję i szukam ciekawych przepisów. I przysięgam, jeśli wpiszecie w Googlach: płatki owsiane — przepisy, to wyskoczy Wam co najmniej 100 różnych propozycji. 😉

Jeśli Wasze dzieci uwielbiają słodycze, to pozwólcie im je jeść. Ale wybierajcie te zdrowsze rozwiązania. Dziś mamy dla Was propozycję na taką zdrową przekąskę. Ciasteczka znikają szybciej, niż powstają.
A przygotowanie takich babeczek, to naprawdę kilka minut. Mimo niezbyt skomplikowanego przepisu wyglądają naprawdę pięknie, a smakują, jak wspomniałam wyżej jeszcze lepiej.
Jestem pewna, że i Waszym maluchom posmakują. To, jak? Działamy? 😉

Niżej znajdziecie film i zdjęcia krok po kroku jak przygotować takie zdrowe babeczki. Na koniec wspomnę jeszcze, że możecie je napełniać, czym tylko chcecie. Może być to konfitura, twarożek albo jogurt naturalny i owoce. Możliwości macie naprawdę sporo. Bawcie się i wybierajcie najlepsze kompozycje smakowe. 😉

 

Składniki:

– 2 banany
– 2 łyżki miodu (można dodać jedną, jeśli chcemy mniej słodkie)
– olejek migdałowy (opcjonalnie)
– kubek płatków owsianych (ok. 150 g)
– łyżeczka cynamonu

– jogurt naturalny
– owoce
– orzechy 

W misce rozgniatamy banany. 


Następnie dodajemy miód i olejek migdałowy (opcjonalnie). Mieszamy.


Następnie wsypujemy płatki owsiane i cynamon. Wszystko dokładnie mieszamy.


Tak przygotowaną masę przekładamy do formy na muffiny. Ugniatamy palcami, tak by powstała babeczka.


Wstawiamy do nagrzanego piekarnika (175 stopni C) i pieczemy 15-20 minut. Następnie wyjmujemy z formy, studzimy i uzupełniamy wybranymi dodatkami. 


U nas był to jogurt naturalny.


 I owoce.

 

I nasze babeczki gotowe! Smaczego! ♡

Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on Google+

Comments

Loading Facebook Comments ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *